Ruim 50 jaar ervaring
Persoonlijk advies op maat
Wereldwijd aanbod
Celebrity Flora Stargazing
U bevindt zich hier: Home
Ontdek Destin
Robinson Cruises
Update coronavirus

Update coronavirus

 

Update Coronavirus Robinson Cruises
Laatst gewijzigd: 31/12/21
Er kan weer volop gereisd worden
Nu 85% van de Nederlanders volledig is gevaccineerd en er ook volop boosterprikken worden gezet kunnen we gelukkig volop blijven reizen. Momenteel zijn de volgende spelregels van toepassing:
Voor vrijwel alle bestemmingen geldt momenteel de 2G-regel. Dit betekent dat u volledig gevaccineerd of hersteld van corona moet zijn.
U dient dan te beschikken over:
1. een geldig vaccinatiebewijs, of
2. een geldig herstelbewijs

In sommige landen geldt een beperkte geldigheidsduur van de vaccinaties. In dit geval is een boosterprik verplicht. In voorkomende gevallen dient u daarnaast ook aanvullend een negatieve PCR-test te tonen niet ouder dan bijv. 24, 48 of 72 uur. Dit verschilt per bestemming.
Het is de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kunt u niet deelnemen aan de reis.
Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar www.wijsopreis.nl
Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Bij rood kan er niet gereisd worden. Zodra een land op groen, geel of oranje staat, kan er wel gereisd worden.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Indien u uw reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten voor het onfortuinlijke geval dat u niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kunt u uw schade indienen bij uw verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval de klant moet annuleren, bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van uw huisarts.

Heeft u reisplannen voor 2022/2023?
Binnenkort landt onze nieuwe brochure met reizen voor 2022/2023. Ons volledige en actuele aanbod kunt u bekijken op onze website. Hier vindt u uitgebreide informatie over het schip, de excursies en allerhande praktische zaken. Heeft u interesse in een bepaalde reis of nog vragen hoe uw reis er daadwerkelijk uitziet? Schroom dan niet en belt u één van onze specialisten via 088-1307310. Zij adviseren u graag over de reis van uw voorkeur.

Wacht u liever nog even om definitief te boeken, maar heeft u wel interesse om met ons een reis te maken wanneer het weer mogelijk is?
Dan adviseren we u om een optie (maximaal 5 werkdagen) af te sluiten voor de reis van uw voorkeur. Neemt u gerust even contact op met een van onze specialisten op 088-1307310. Zij noteren dan graag uw naam voor deze reis. Het verplicht u nog tot niets, maar tegelijkertijd bent uw wel verzekerd van een plaats op deze reis..

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en aan welke verplichtingen moet ik voldoen?
U dient te allen tijde te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming is dat een ID-kaart of een geldig paspoort. Nu in coronatijd mogelijk aangevuld met een geldig vaccinatiebewijs of herstelbewijs. In sommige landen wordt er ondertussen een boosterprik vereist. Dit verschilt per reis en bestemming. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. De client blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de client annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de reisorganisatie de reis annuleert, ontvangt u de betaalde reissom retour. Voor de specifieke voorwaarden verwijzen wij u naar de desbetreffende reis op onze website.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Sinds maart 2020 zijn we vertrouwd geraakt met nieuwe protocollen in schepen, theaters, hotels, musea en touringcars . Daar is door onze reizigers positief op gereageerd. De leveranciers hanteren protocollen en regels die enerzijds uw reis nog veiliger maken en anderzijds zo soepel mogelijk worden gerealiseerd. De regels die tot nu toe gehanteerd worden zijn o.a.:
• De maaltijden worden persoonlijk aan tafel uitgeserveerd i.p.v. een zelfservicebuffet.
• Indien de 1,5 meter (bijv. tijdens het wandelen) aan niet gerealiseerd kan worden is het dragen van een mondkapje verplicht. Echter zodra u aan tafel zit, in de salon gezellig een kopje koffie drinkt of in uw kamer of suite verblijft, mag het mondkapje worden afgedaan.
• Indien de 1,5 meter op bepaalde locaties niet gerealiseerd kan worden, wordt u geattendeerd op de te volgen looproutes met eenrichtingsverkeer.
• Een maximaal aantal toegestane personen in een theater of concertzaal waardoor er genoeg onderlinge afstand kan worden gehouden.
De bovenstaande richtlijnen, maatregelen en protocollen zijn een momentopname, die naar aanleiding van actuele ontwikkelingen in de desbetreffende stad of gemeente kunnen wijzigen. Robinson Cruises hanteert bovenstaande spelregels wanneer dat nodig is. In de reisbescheiden, die u circa 10 dagen voor vertrek ontvangt, zullen wij u nader informeren over de stand van zaken van dat moment. In de reisbescheiden ontvangt u de laatste stand van zaken welke op dat moment bekend is. Los daarvan blijft het de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kunt u niet deelnemen aan de reis.

Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar www.wijsopreis.nl

Wat betekent het voor mij als Robinson Cruises mijn reis vanwege corona annuleert?
Wanneer Robinson Cruises de reis annuleert, bent u uw geld niet kwijt. Voor alle reizen die u in 2022 boekt geldt: u krijgt de door u betaalde reissom teruggestort op uw bankrekening (en géén voucher) in het geval dat uw reis vanwege coronamaatregelen geen doorgang vindt.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Er kan komend jaar weer volop gereisd worden. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Robinson Cruises heeft inmiddels meer dan 25 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van Robinson Cruises verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren.

Prefereert u persoonlijk contact? Schroom dan niet en belt u dan met een van onze specialisten op 088-1307310. We wijzen u graag de weg.

Meer reisinformatie