Bel ons
Menu
Sluit
Bel ons
Menu
Sluit
Destin Travel - Cees, Corstiaan, Boudewijn, Harold (1)
Home
Ontdek Destin

Welkom bij Destin!

Al ruim 50 jaar een familiebedrijf

Hoe het begon 

Directeur Cees van Pelt weet het nog als de dag van gisteren: in 1968 gooit de kapitein van de Argo in Keulen de trossen los. Opgetogen staat hij als 9-jarige jongen aan de hand van zijn vader Corstiaan van Pelt bij de kade. Ze zwaaien 35 passagiers uit voor een achtdaagse reis over de Rijn. Cees herinnert het zich als de eerste georganiseerde reis van zijn vader, Corstiaan van Pelt. 

Als docent Aardrijkskunde werd hij al eens gevraagd om reizen te begeleiden. Hij kreeg de smaak te pakken en begon een eigen reisorganisatie. "Niet vreemd, want het ging bij ons aan de keukentafel altijd over reizen", aldus Cees. 10 jaar na dit moment werd in 1978 de opdracht gegeven aan Scheepswerf Schram in Bolnes voor de bouw van een nieuw, luxe eigen passagiersschip. Helaas overleed oprichter Corstiaan van Pelt voordat de bouw afgerond kon worden. De toen negentienjarige Cees besloot het bedrijf voort te zetten. Samen met de scheepsbouwadviseur werd het schip afgebouwd en in de vaart genomen. Een onvergetelijk moment wat de basis is geweest voor het familiebedrijf achter Friendship Cruises.

Destin Travel_Cees van Pelt (1)

"Als je vanuit de klant denkt, dan klopt niet alleen je product en service, maar ook het enquêteformulier en de reviews. "

Cees van Pelt, directeur

Veertig jaar later is de no-nonsense cultuur nog steeds voelbaar binnen het bedrijf. Inmiddels zwaait de derde generatie Van Pelt haar reizigers uit: met Corstiaan, Harold, Boudewijn en Henriëtte zijn er vier kinderen van Cees toegetreden tot het bedrijf. Samen met tientallen andere collega's wordt er elke dag hard gewerkt voor de optimale klantbeleving waar het om draait. 

Amerikaans voorbeeld

De overtreffende trap van gastheerschap leerde Cees van de Amerikanen. "Met onze rederij vercharterden we het schip als één van de eersten in Nederland ook aan Amerikaanse touroperators. Zij eisten veel, maar betaalden goed. Het was geen prijs-, maar een kwaliteitsmarkt. Het pamperen van de gast stond centraal. Wie is je klant? Wat wil hij? En hoe stel je hem tevreden? Als je vanuit de klant denkt, dan klopt niet alleen je product en service, maar ook het enquêteformulier en de reviews. Dat heb ik van de Amerikanen geleerd en blijft nog altijd de belangrijkste kernwaarde binnen ons bedrijf."

Onze reisspecialisten