Bel ons
Menu
Sluit
Bel ons
Menu
Sluit
Belmond Andean Explorer view

Veelgestelde vragen

 

Bekijk alle veelgestelde vragen over onze treinreizen

Algemene informatie

Waarom reizen per trein?
Met de trein reizen is een geweldige manier om een land te ontdekken. Gebruik de trein om grote afstanden te overbruggen en huur ter plaatse een auto of camper om een kleiner gebied te verkennen. Reizen per trein is ontspannen, u kunt opstaan en uw benen strekken, de restauratiewagon bezoeken voor een drankje en een maaltijd of achterover leunen in uw comfortabele stoel en genieten van het spectaculaire, steeds veranderende landschap. De trein komt regelmatig op plekken die op geen enkele andere manier te bereiken zijn. Tevens beschikken de meerdaagse treinen over comfortabele slaapaccommodaties.

Wat is de beste periode om te reizen?
Dit hangt volledig af van de bestemming en van het type weer waar u van houdt. Als u liever niet in de heetste tijd van het jaar reist, probeer dan niet te reizen in juli en augustus - hoewel Noord-Europa over het algemeen koeler is dan Zuid-Europa. De Alpen blijven dankzij hun hoogte ook wat koeler in de zomer. Aan de andere kant, hoe dichter u bij het zomerseizoen komt, hoe groter de kans op zon! Als u naar landen op het zuidelijk halfrond reist, vergeet dan niet dat de periode van februari tot april hun herfst is en van september tot november hun lente. Onze winterreizen zijn naar landen met een kouder klimaat. Natuurlijk kunnen we geen sneeuw garanderen, maar onze reisadviseurs helpen u graag bij het kiezen van een vertrekdatum die bij u past – of u nu een prachtig winterlandschap wilt zien onder een deken van sneeuw of weiden vol kleurrijke lentebloemen.

Zijn treinvakanties alleen voor treinliefhebbers?
Absoluut niet. Onze klanten boeken bij ons omdat ze het comfort, de nostalgie en de ontspanning van reizen met de trein waarderen en de reis als onderdeel van hun vakantie beschouwen. Met veel van onze treinen maakt u als het ware een cruise over land. U komt door gebieden waar u normaal niet zo snel komt. Regelmatig wordt uitgestapt voor interessante excursies en aan het einde van de dag komt u weer terug in de veilige en comfortabele omgeving van de trein. Klanten vinden het ook fijn om de koffer maar één keer uit en in te hoeven pakken.

Onze treinvakanties trekken klanten aan met een breed scala aan interesses en zijn niet speciaal ontworpen voor treinliefhebbers, maar omdat veel van de bestemmingen zijn geselecteerd vanwege hun uitstekende treinverbindingen en excursies, hebben ook veel treinliefhebbers interesse in onze arrangementen.

Over Incento

Biedt Incento ook reizen aan zonder trein?
Nee, Incento is treinreisspecialist. Daar zit onze kracht en daar zijn wij goed in. In al onze arrangementen zit dus altijd een kortere of langere treinreis. Zo’n reis kan bestaan uit een 15-daagse treinreis, zoals bijvoorbeeld de Trans-Siberië Express van Moskou naar Vladivostok. Echter, wij kunnen ook een arrangement voor u samenstellen waarbij u de trein gebruikt als alternatief voor het vliegtuig om van A naar B te komen en vervolgens ter plaatse de reis te vervolgen met een huurauto en te overnachten in hotels. Zo ontstaat een afwisselend programma.

Wat voor soort reizen organiseert Incento?
Incento biedt een combinatie aan van individuele rondreizen en groepsreizen.
Onze individuele reizen worden geheel op maat, afhankelijk van uw wensen, samengesteld. Verder bieden wij twee soorten groepsreizen aan. Wij boeken u in op een bestaande groepsreis van een van onze partners. U reist dan in internationaal gezelschap en de begeleiding is Engelstalig. De groepsgrootte hangt af van het type reis. Informeer hiernaar bij boeking. Daarnaast ontwikkelen wij ook onze eigen groepsreizen. Deze worden begeleid door een Nederlandstalige tourleader. Hierbij bestaan de groepen meestal uit minimaal 15 en maximaal 30 personen.

Hoe zien de excursies eruit?
In de meeste gevallen zijn de excursies bij de prijs inbegrepen. In sommige gevallen kan men (tegen bijbetaling) ook kiezen voor alternatieve excursies. Ze zijn ontworpen om een balans te bieden tussen culturele, historische en sociale gewoonten en om u inzicht te geven in de gebieden die we bezoeken. We proberen treinen te gebruiken voor excursies, maar vaak gebruiken we touringcars of schepen om naar bezienswaardigheden te gaan. Waar touringcars worden gebruikt, zijn deze van hoge kwaliteit. Bij de meeste excursies worden we, naast de tourmanager, vergezeld door een lokale gids die alles over de bestemming weet. Sommige excursies zijn naar plekken buiten de gebaande paden. Zonder hulp van een lokale gids zouden deze excursies niet mogelijk zijn.

Wat is het kledingadvies?
Over het algemeen draagt u overdag comfortabele kleding afgestemd op de activiteit en het weer. Tijdens onze ‘winterwonderland’ reis van Golden Eagle ontvangt u zelfs, van de treinmaatschappij, extra warme kleding bij het verlaten van de trein. Dit om het u zo comfortabel mogelijk te maken. Indien er formele kleding nodig is, bijvoorbeeld tijdens een galadiner, dan vindt u deze informatie in de documentatie die u voor vertrek van ons krijgt. Bij twijfel kunt u altijd uw vragen stellen aan onze reisadviseurs.

In wat voor hotels wordt overnacht?
Onze hotels worden zorgvuldig geselecteerd, zijn centraal gelegen en beschikken over comfortabele kamers inclusief eigen badkamer, toilet en kluis. In de meeste gevallen werken we met de beste hotels die ter plaatse beschikbaar zijn, meestal zijn dit 4- en 5-sterrenhotels.

Zijn de reizen geschikt voor alleenreizende gasten?
Vooral onze langere reizen per luxe trein en onze Great Rail Journeys groepsreizen zijn zeer geschikt voor alleenreizende gasten. U reist met een gezelschap, dus tijdens de maaltijden en excursies bent u nooit alleen. Omdat er in de restauratiewagons van de treinen maar een beperkt aantal stoelen en tafels zijn, komt u tijdens de maaltijden meestal met andere personen aan een tafel te zitten.

Wat doen reisbegeleiders?
Onze reisbegeleiders (tourleaders) ontmoet u aan het begin van de reis, hetzij op de luchthaven of het treinstation van vertrek, hetzij bij aankomst. Zij blijven de hele vakantie bij u. Onze reisbegeleiders zijn speciaal gekozen vanwege hun vriendelijkheid, organisatorische vaardigheden en bereidheid om te helpen. Zo kunt u 100% genieten van uw vakantie in de wetenschap dat iemand anders alles heeft georganiseerd, van treinreserveringen tot hotels, transfers en excursies. Wij werken met Engelssprekende en Nederlandssprekende reisbegeleiders. Dit staat altijd aangegeven bij iedere reis. Is dit niet duidelijk, informeer dan bij onze reisadviseurs.

Speciale wensen

Kan ik speciale verzoeken en dieetwensen doorgeven?
Eventuele verzoeken voor speciale diëten of toewijzingen van kamers, slaapcompartimenten, et cetera dienen te worden aangevraagd op het moment van boeking. We geven deze wensen door aan de relevante hoteliers en leveranciers, die hun best zullen doen om aan uw verzoek gehoor te geven. Het is belangrijk dat u onze reisadviseurs hier zo vroeg mogelijk over informeert.

Als ik in een rolstoel zit of slecht ter been ben, kan ik dan reizen met de trein?
Dit is afhankelijk van de reis die u wilt gaan maken. Het is in ieder geval heel belangrijk dat u ons precies vertelt wat uw situatie is, of u bijvoorbeeld helemaal niet kunt lopen of alleen kleine stukjes. Zodra wij dit weten, kunnen wij met de treinmaatschappij overleggen wat de mogelijkheden zijn. Sommige treinen zijn toegankelijk per rolstoel en beschikken over speciale compartimenten of stoelen voor gehandicapten. Het gebruik van een rollator is vaak niet mogelijk in de trein.

Bagage

Moet ik mijn eigen koffers dragen?
Voor onze individuele reizen geldt dat u zelf uw koffer dient te dragen.
Voor onze groepsreizen proberen we, waar mogelijk, bagagisten te regelen. Helaas zijn deze niet altijd beschikbaar waardoor u in sommige gevallen uw eigen koffer moet dragen. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat u uw koffer in en uit de trein moet tillen, de koffer zelf in het bagagerek moet plaatsen en zelf mee moet nemen van het ene perron naar het andere en naar het hotel. Ons advies is dan ook om één koffer (liefst rolkoffer) en één stuk handbagage per persoon mee te nemen. U dient er ook rekening mee te houden dat de reisbegeleider geen individuele hulp kan bieden bij het instappen van treinen of touringcars of het dragen van uw bagage.

Reisgezelschap

Zijn kinderen welkom?
Niet al onze treinreizen zijn geschikt voor kinderen. Om eerlijk te zijn zullen sommige treinreizen veel te lang duren voor kinderen. Incento richt zich over het algemeen op de volwassen doelgroep. Mochten er twijfels zijn, informeer dan bij onze reisadviseurs.

Is er een maximum leeftijd?
Nee. Wat belangrijk is, is niet uw leeftijd, maar uw vermogen om de tour te kunnen maken.

Beperkingen

Vanaf wanneer kan ik boeken?
Veel van onze reizen worden maar een aantal keren per jaar aangeboden. Om teleurstelling te voorkomen is het verstandig om zo vroeg mogelijk te boeken. Onze reizen zijn ongeveer vanaf één jaar voor vertrek boekbaar.

Hoe maak ik een boeking?
Bij de reis van uw keuze vindt u op diverse plaatsen een zwarte knop met de tekst 'boekingsservice'. Via dit formulier kunt u een aanvraag doen voor uw treinreis. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 13 07 320  of een email sturen naar incento@destintravel.nl

Is het mogelijk om een optie te plaatsen?
Met uitzonderling van onze losse treintickets zijn opties mogelijk. Hoe lang wij een optie voor u kunnen plaatsen, is afhankelijk van de treinmaatschappij. Onze reisadviseurs informeren u hier graag over.

Wat gebeurt er als ik geboekt heb?
Wanneer de boeking is bevestigd, ontvangt u van ons een factuur voor de aanbetaling en de restantbetaling van de reis. Op het moment dat de wij de aanbetaling binnen hebben, wordt uw reis definitief bevestigd en kan de prijs gegarandeerd worden. Bij de bevestiging ontvangt u tevens van ons nog overige belangrijke informatie betreffende de geboekte reis, zoals visa, vaccinaties, et cetera.
Indien de reisovereenkomst non-refundable reiselementen bevat, dan worden de non-refundable reiselementen na ontvangst van de aanbetaling gereserveerd. Eventuele toeslagen tussen het moment van boeking en ontvangst van de aanbetaling worden doorberekend. Deze zogenoemde non-refundable reiselementen worden bij de aanbetaling opgeteld.

Heb ik een visum, paspoort en / of vaccinaties nodig?
Bij boeking informeren onze reisadviseurs u over alle overige informatie die belangrijk is voor de reis, zoals de benodigde visa, vaccinaties en geldigheidsduur van uw paspoort. Voor de afhandeling van de visa brengen wij u in contact met onze partner Visum International.

Betaling

Wanneer betaal ik wat?
Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 20% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Het restant van de reissom dient uiterlijk acht weken vóór de vertrekdatum te zijn gedaan. Indien de overeenkomst binnen acht weken vóór de dag van vertrek tot stand komt, dient direct de gehele reissom te worden voldaan.

Indien op een reis andere betalingsvoorwaarden van toepassing zijn, gelden de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Uiterlijk bij de boeking zal aangegeven worden of, in afwijking van bovenstaande betalingsvoorwaarden, specifieke betalingsvoorwaarden van toepassing zijn op uw reis.

Reisdocumenten

Wanneer ontvang u de reisdocumenten?
Ongeveer twee weken voor vertrek ontvangt u de uitgebreide reisdocumenten.

Vluchten

Kan Incento ook vluchten boeken?
Ja, dan kan. Indien gewenst kunnen wij voor u de vluchten boeken in zowel Economy Class als Business Class. Incento kan vluchten met alle gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen voor u boeken. Vaak gaat het hierbij om zogenaamde speciale tarieven met zeer strenge boekingsvoorwaarden. Zo zijn vliegtickets na afgifte vaak niet meer zonder kosten te wijzigen en / of annuleren. Bij boeking zullen wij u hierop attenderen. In dit geval kunnen wij de vliegtickets pas na ontvangst van betaling uitgeven. Na ontvangst van betaling kunnen wij de tickets printen en bent u verzekerd van het afgesproken tarief.

Toon meer
Toon minder

Meer reisinformatie