Ruim 50 jaar ervaring
Persoonlijk advies op maat
Wereldwijd aanbod
Belmond Hiram Bingham interieur (3)
U bevindt zich hier: Home
Ontdek Destin
Incento Treinreizen
Update coronavirus

Update coronavirus

 

Op reis en de COVID-19 spelregels
Alhoewel we de afgelopen periode weer volop konden reizen, nemen sommige landen opeens strengere maatregelen vanwege de nieuwe variant van het coronavirus (omikron).

Voor vrijwel alle bestemmingen geldt momenteel de 2G -regel. Dit betekent dat u volledig gevaccineerd of hersteld van corona moet zijn.

U beschikt dan over:

  1. een geldig vaccinatiebewijs, of

  2. een geldig herstelbewijs

Tevens geldt in sommige landen een beperkte geldigheidsduur voor het vaccin.

In veel gevallen dient u daarnaast ook aanvullend een negatieve PCR-test te tonen niet ouder dan bijv. 24, 48 of 72 uur. Dit verschilt per bestemming.

Het is de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kunt u niet deelnemen aan de reis.

Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar www.wijsopreis.nl

Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Gaandeweg de coronaperiode zijn de kleurcodes van bindend gewijzigd in advies. Ook naar oranje gekleurde bestemmingen wordt weer gereisd.

Heeft u reisplannen voor 2022?
Op onze website vindt u ons complete aanbod bijzondere treinreizen met vertrek in 2022. Ons aanbod Europa is uitgebreid met schitterende treinarrangementen Scandinavië. Met de Danube Express privé-trein bieden wij prachtige treinarrangementen aan door de Balkan. Heeft u vragen schroom dan niet en bel één van onze treinreisspecialisten via 088 - 13 07 320 of mail ons op incento@destintravel.nl

Wacht u liever nog even om definitief te boeken, maar heeft u wel interesse mee te gaan wanneer het weer kan?
Op onze groepsarrangementen en een aantal grote treinreizen die snel volgeboekt zijn, met name in Rusland en Afrika, is het mogelijk om tijdelijk vrijblijvend een optie te krijgen. Indien de treinmaatschappij de optie nodig heeft of wanneer onze groepsreis bijna vol is, nemen wij eerst contact met u op met de vraag of u de reis wil bevestigen. Afhankelijk van de COVID situatie op dat moment kunt u bevestigen of toch van de boeking afzien.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en wat moet ik doen?
U dient sowieso te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming kan dat een ID-kaart of een geldig paspoort zijn. In en na coronatijd ook een  vaccinatie- of herstelbewijs en mogelijk aanvullend een negatieve PCR-test.  Tevens geldt in sommige landen een beperkte geldigheidsduur voor uw vaccin. U wordt hier in de reisdocumentatie die u 10 dagen voor vertrek ontvangt uitgebreid over geïnformeerd. De cliënt blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de cliënt annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de treinmaatschappij de reis annuleert, ontvangt u, afhankelijk van de treinmaatschappij, de betaalde reissom retour of u mag de reis omboeken naar een andere reisdatum in 2021, 2022 en soms zelfs naar 2023. Wij informeren u bij boeking uitgebreid over de bijzondere voorwaarden in verband met Covid-19. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Indien u uw reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten voor het onfortuinlijke geval dat u niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kunt u uw schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval de klant moet annuleren, bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van uw huisarts. Klik hier voor meer informatie op de website van de verzekeringsmaatschappij.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Deze zijn per treinmaatschappij verschillend. Wij informeren u hier graag over bij boeking of voor vertrek.

Wat betekent het voor u als Incento Treinreizen uw reis vanwege corona annuleert?
Incento werkt met veel verschillende maatschappijen samen, die allemaal eigen voorwaarden hanteren. Bij de meeste treinmaatschappijen krijgt u uw geld terug als u moet annuleren i.v.m. Covid-19 reis restricties. Een aantal treinmaatschappijen hanteren zeer soepele omboekingsvoorwaarden en u ontvangt een credit voucher, die u voor uw omboeking bij dezelfde treinmaatschappij kunt gebruiken.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Er wordt op dit moment volop gereisd. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Incento Treinreizen heeft inmiddels meer dan 35 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. Er is immers een vaccin! We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van ons verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren. Wij actualiseren onze website regelmatig met nieuwe informatie.

Incento Treinreizen
Anita Röhrig | Teamleider Touroperating

Meer reisinformatie