Ruim 50 jaar ervaring
Persoonlijk advies op maat
Wereldwijd aanbod
Belmond Hiram Bingham interieur (3)
U bevindt zich hier: Home
Ontdek Destin
Incento Treinreizen
Update coronavirus

Update coronavirus

 

Er kan weer volop gereisd worden
Nu 85% van de Nederlanders volledig is gevaccineerd en er ook volop boosterprikken  gezet zijn kunnen we gelukkig volop blijven reizen. Momenteel zijn de volgende spelregels van toepassing:

Vaccinatie- of herstelbewijs verplicht wanneer u aan boord stapt van één van onze treinen 
Voor het overgrote deel van onze treinen geldt dat u alleen aan boord mag indien u beschikt over een Corona vaccinatie- of herstelbewijs. De treinmaatschappij kan om uw internationale vaccinatiebewijs vragen of uw QR-code. Tevens kan een aanvullende negatieve PCR- of antigeentest van toepassing zijn.

Op dit moment zijn in veel landen de regels versoepeld. Dat betekent dat er geen tot weinig beperkingen zijn ter plaatse. Het is de verantwoordelijkheid van de individuele passagier om over de juiste gezondheidsdocumenten en reisdocumenten te beschikken. Zonder de juiste documenten kunt u niet deelnemen aan de reis.
Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar www.wijsopreis.nl

Wanneer kan er naar welk land gereisd worden?
Bij rood kan er niet gereisd worden. Zodra een land op groen, geel of oranje staat, kan er wel gereisd worden.

Heeft u reisplannen voor 2022?
Op onze website vindt u ons complete aanbod bijzondere treinreizen met vertrek in 2022. Ons aanbod Europa is uitgebreid met schitterende treinarrangementen Scandinavië. Met de Danube Express privé-trein bieden wij prachtige treinarrangementen aan door de Balkan. Heeft u vragen schroom dan niet en bel één van onze treinreisspecialisten via 088 - 13 07 320 of mail ons op incento@destintravel.nl

Wacht u liever nog even om definitief te boeken, maar heeft u wel interesse mee te gaan wanneer het weer kan?
Op onze groepsarrangementen en een aantal grote treinreizen die snel volgeboekt zijn, met name in Rusland en Afrika, is het mogelijk om tijdelijk vrijblijvend een optie te krijgen. Indien de treinmaatschappij de optie nodig heeft of wanneer onze groepsreis bijna vol is, nemen wij eerst contact met u op met de vraag of u de reis wil bevestigen. Afhankelijk van de COVID situatie op dat moment kunt u bevestigen of toch van de boeking afzien.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en wat moet ik doen?
U dient ten alle tijden te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming is dat een ID-kaart of een geldig paspoort. Nu in coronatijd mogelijk aangevuld met een geldig vaccinatiebewijs of herstelbewijs. In sommige landen wordt er ondertussen een boosterprik vereist. Dit verschilt per reis en bestemming. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. De cliënt blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de cliënt annuleert gelden de annuleringsvoorwaarden. Indien de treinmaatschappij de reis annuleert, ontvangt u, afhankelijk van de treinmaatschappij, de betaalde reissom retour of u mag de reis omboeken naar een andere reisdatum in 2022 en soms zelfs naar 2023. Wij informeren u bij boeking uitgebreid over de bijzondere voorwaarden in verband met Covid-19. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Wat als ik kort voor vertrek positief getest ben of ziek ben en dus moet annuleren?
Indien u uw reis moet annuleren gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten voor het onfortuinlijke geval dat u niet mee kunt op reis. In geval van ziekte kunt u uw schade indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een annuleringsverzekering dekt het risico van schade in geval de klant moet annuleren, bijv. vanwege een ziekenhuisopname, sterfgeval in de familie, of op medisch advies van uw huisarts. Klik hier voor meer informatie op de website van de verzekeringsmaatschappij. Check bij het afsluiten van een annuleringsverzekering altijd of de verzekeringsmaatschappij ook een speciale Covid-19 dekking heeft. 

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Deze zijn per treinmaatschappij verschillend. Wij informeren u hier graag over bij boeking of voor vertrek.

Wat betekent het voor u als Incento Treinreizen uw reis vanwege corona annuleert?
Incento werkt met veel verschillende maatschappijen samen, die allemaal eigen voorwaarden hanteren. Bij de meeste treinmaatschappijen krijgt u uw geld terug als u moet annuleren i.v.m. Covid-19 reis restricties. Een aantal treinmaatschappijen hanteren zeer soepele omboekingsvoorwaarden en u ontvangt een credit voucher, die u voor uw omboeking bij dezelfde treinmaatschappij kunt gebruiken.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Er wordt op dit moment volop gereisd. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Incento Treinreizen heeft inmiddels meer dan 35 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. Er is immers een vaccin! We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van ons verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren. Wij actualiseren onze website regelmatig met nieuwe informatie.

Incento Treinreizen
Anita Röhrig | Teamleider Touroperating

Meer reisinformatie